Page 28 - ekitap
P. 28

DENEME
               5           Sıfır Bilgi Yüzde Yüz Anlam Denemesi



          1.   Çocukken diğer insanlardan farklı olduğumu ilk kez anladığımda çok üzüldüğümü hatırlıyorum. Büyü-
              dükçe kendi kusurlarıma daha anlayışlı yaklaşmak yerine daha fazla sıkıntı yaşıyor ve acı çekiyordum.
              Düşündüğüm gibi yalnız ve dışlanmış olmanın ötesinde dünyanın her yerinde acı çeken bir sürü insan-
              dan yalnızca biri olduğumu görmüştüm. Bunu aslında dert etmiyordum. Asla diğer insanlar gibi ola-
              mayacaksam en azından kendim gibi olacaktım ve kendim gibi olmak için elimden geleni yapacaktım.
              Çünkü bulunduğum durumu biliyordum ve bu durumu bilerek hayata sımsıkı sarılıp bunun için çabalı-
              yordum.
              Bu metinde kahramanın içinde bulunduğu durumu aşağıdakilerden hangisi özetlemektedir?
              A) İnsanın kendisinin farkında olması, yaşadığı hayatı daha az stresli ve daha güzel duruma getirecektir. Öz farkın-
                dalık kazanan bireyler, genel olarak daha sağlıklı bir yaşam sürdürmektedirler. Bu becerinin kazanılması, kişinin
                içinde bulunduğu olumsuz durumu olumlu bir yapıya büründürmesine yardımcı olmaktadır.

              B)  Stres; insanın ruhunu kemiren, huzursuzluk yaratan bir durumdur. Bu durumla baş etmek biraz güç bir durum
                olabiliyor bazen. İnsanın bunun için birtakım rahatlama yöntemleri bulmasında yarar vardır.
              C) Teknik beceriler, bir işi yapabilmek için gerekli olan teknik yetenek ve bilgiyi içermektedir. Genellikle bir işle ilgili
                olup kolay gözlenebilir becerilerdir. Teknik olmayan beceriler ise bireyi kendisi ile aynı bilgi ve deneyime sahip
                olan diğer bireylerden ayıran kişisel özelliklerdir.
              D) Kişiler arası ilişkilerin olumlu olması bireyin genel yaşamı üzerinde de olumlu bir etki doğurmaktadır. Bireyin
                kişiler arası ilişkilerinin olumlu olması onun sosyal becerileri, ilişki kurduğu kişinin özellikleri ve ortam özellikleri
                ile yakından ilişkilidir. Bu da kişileri maddiyat açısından bir huzura götürecek ana adımın başında gelmektedir.


















          2.   İnsanlar, bir şeyi eleştirmeyi çok severler. Araştırmadan, sorgulamadan doğru bildiğini söylerler. Sonra
              da "Ben doğruyu söylerim." derler. Bir resim düşünün. Güneş, en tepede çizilmiş; mavi renge boyanmış.
              Sarı olması gerekir denildiğinde de ‘’Hayır, mavidir.’’ der, geçerler. Kendilerini her zaman haklı çıkarma
              uğraşı, sadece kendilerine zarar verir. Bunu söylemek bile bazı fikirleri değiştirmeye yetmez. Gerçek olan
              bir şey vardır ve herkes için geçerlidir. Bunun kişiyle ya da düşünceyle alakası yoktur. Fakat biz, geri adım
              atmamak adına bu gerçeği yok sayarız. Bu ise yanlış bir düşünce tipidir. Ben, buna her zaman karşı çıktım
              ve çıkmaya da devam edeceğim.
              Aşağıdaki yargılardan hangisi bu metinde eleştirilen düşünce tipiyle aynı doğrultudadır?

              A) Bazı sanat eserleri görünenlerin dışında görünmeyenleri aramaya çalışır. Herkesin ortaya koyduğu eserlerden
                farklı olmak, sanatçıyı bir adım öne çıkarması için önemlidir.
              B)  Bir şarkının sözleri, insanı derinden etkileyebilir. Bazılarına da anlamsız gelebilir. Bu, hayatımızda yaşadığımız
                olaylardan ibarettir. Bu yüzden biri hüzünlenirken biri tepki vermez şarkıya.
              C) İnsanlar, çoklukla kendi akıllarını beğenirler. Dolayısıyla başkaları ne derse desin, onların düşüncelerine uymak-
                tansa kendi düşüncelerine göre iş yapmayı daha uygun bulurlar.
              D) Her yazar gibi bu yazarımız da eleştirilerle beslenmektedir. O da biliyor ki gelen her eleştiri onu daha da güçlü bir
                yazar yapacaktır. Bu yüzden hiçbir eleştiriyi atlamadan not eder, kendini bu şekilde geliştirir.



                                                       213
   23   24   25   26   27   28   29   30   31