Page 25 - 7den_8e_turkce_hazirlik_kitabi
P. 25
6. BÖLÜM
Paragrafta Anlam TEST 1
1. Nuri Bilge CEYLAN, 2011 Cannes Film 3.
Festivali'nde Bir Zamanlar Anadolu'da (I)Türk sanat müziğinin büyük şarkıcıların-
filmiyle Büyük Jüri Ödülü'ne layık görül- dan biri olup günümüzde adı pek bilinme-
dü. Yönetmenliğini yaptığı Kış Uykusu, yen Mediha Demirkıran’ın üstün yorumla-
2014 Cannes Film Festivali'nde, festiva- rından biri “Philips” etiketli bir 45'lik plakta
lin en prestijli ödülü Altın Palmiye’ ye layık seslendirdiği “Maziyi Düşündüm de Yorul-
görüldü. Böylece Şerif Gören ve Yılmaz dum Halin Elinden” adlı şarkıdır. (II) Türk
Güney'in Yol filminin ardından ikinci kez sanat müziğinin ağızlara sakız olmuş bilin-
bir Türk filmi bu ödülü kazanmış oldu. diklerinden değil de kenarda köşede kal-
mışlarından olan bu şarkının usulü düyek,
makamı nihaventtir. (III) Söz konusu plakta
Aşağıdaki cümlelerden hangisi bu parag- şarkı hoş bir kanun taksimiyle açılır. (IV) Bil-
raftan çıkarılabilecek bir yargı değildir?
diğim kadarıyla bir diğer usta yorumcu olan
A) Altın Palmiye Ödülü’nü daha önce iki Türk filmi Şükran Özel Doruk dışında Demirkıran’dan
kazanmıştır. sonra kimse tarafından seslendirilmemiştir
B) Nuri Bilge CEYLAN’ın iki filmi Cannes’tan bu şarkı. (Murathan Mungan)
ödülle dönmeyi başarmıştır.
Aşağıdaki metin ikiye bölünmek istenirse
C) Kış Uykusu, Bir Zamanlar Anadolu’da filmine
göre daha başarılı olmuştur. ikinci paragraf kaçıncı cümleden başlar?
A) IV B) III C) II D) I
D) Cannes Film Festivali’nde Türk sinemasının
birden fazla yönetmeni ödül almıştır.
4.
“Amfi birkaç meraklı fısıltı hariç sessiz sayı-
lırdı. Üst koltuklardaki karanlık, aşağı aktıkça
bütün gücünü yitiriyor; küre halini alan ışığın
etrafındaki adamlar, sakinlikle işlerini yapı-
yordu. Raflı, tekerlekleri gıcırdayan masanın
üzerinde, az sonra kullanılacak malzemeler
2. I. Bu dayanak Borges’in başlıca imgelerinin özenli, sıralı ve alabildiğine gümüştü. Asis-
tümüne bir tını ve bağlam verir. tanlar son kontrolleri yaparken Blackrock
II. Bir roman en az bir mektup kadar, gerçek gülümsüyordu. Her şey artık bir kesik öte-
dünyanın parçasıdır. sindeydi. Sağındaki asistana bakıp hafifçe
başını öne eğdi, eline aldığı neşteri orkestra
III. Genç Werther’in Acıları’ndaki mektuplar da şefi inceliğiyle hareket ettirdi. Kısa ve net bir
neticede kurmacadan ibarettir. hamle. Esirgeneni sessizliğin içinden parça
IV. Gelgelelim sanat, biçimleri ve teknikleriyle parça söküp alacaktı. Her anının tadını çıka-
tarih içerisinde yaşar ve muhakkak değişi- rarak ve hiçbir ayrıntıyı atlamadan.
me uğrar.
Numaralandırılmış cümlelerin hangileri bir Yukarıdaki metinde aşağıda yer alan hikâye
metnin giriş cümlesi olamaz? unsularından hangisi belirgin değildir?
A) I ve II B) I ve III A) Olay B) Yer (mekân)
C) II ve IV D) I, III ve IV C) Kişiler D) Zaman
105