Page 32 - 7den_8e_turkce_hazirlik_kitabi
P. 32

11. BÖLÜM
          Görsel - Tablo - Grafik Yorumlama                                          TEST 1



          7.  Tuna Öğretmen, öğrencilerinden aşağıdaki üç beceriyi içeren bir proje ödevi hazırlamalarını istemiştir:
                I. Öngörüde bulunmak
               II. Süreç yönetimi yapmak
               III. Problem çözmek

              Aşağıdaki etkinliklerden hangisi numaralandırılan bu şartların tamamını yerine getirir?
              A) Geleceğin şehrini tasarlama: Öğrenciler, 50 yıl sonra yaşanacak muhtemel teknolojik ve çevresel deği-
                şimleri tahmin ederek bir şehir tasarlar. Şehirde uygulanacak yenilikçi çözümleri belirleyip bir model oluş-
                tururlar.
              B) Buzdolabı  verimlilik  testleri:  Öğrenciler  farklı  yiyeceklerin  buzdolabında  saklanma  sürelerini  ölçerek
                verimliliği değerlendirir. Çıkan verileri analiz edip en iyi saklama yöntemlerini belirlerler.
              C) Matematiksel şifre kırma: Öğrenciler, içinde ipuçları bulunan şifreli bir metni inceler. Şifreyi kırmak için
                matematiksel ve mantıksal çıkarımlar yaparak süreç yönetimi gerçekleştirirler.
              D) Renk algılama testi: Öğrenciler, farklı ışıklandırma koşulları altında renk algılarının nasıl değiştiğini göz-
                lemler. Işık türleri arasındaki farkları analiz edip, algılama süreçlerini açıklarlar.


          8.

                                 Tatlılar                         Günlük   Tatlılar
                                                                 75 kalori
                             Yağlar                               Günlük   Zeytinyağı, çerezler, kanola
                                                                 3-5 porsiyon  yağı, avokado
               Protein / süt ürünleri                             Günlük   Fasulye, balık, yağsız et, düşük
                                                                3-7 porsiyon  yağlı süt ürünü
               Karbonhidratlar                                    Günlük   Tam tahıllar - makarna, ekmek,
                                                                3-8 porsiyon  pirinç, tahıllar
                                                                 Limitsiz
                 Meyveler                                        (en az 3)  Meyveler - geniş bir çeşitte
               Sebzeler                                          Limitsiz
                                                                 (en az 4)  Sebzeler - geniş bir çeşitte


              Görselde Yekta’nın diyetisyeninden aldığı broşür verilmiştir. Yekta’nın gün içinde tükettiği bazı besin
              grupları ve miktarları ise şöyledir:

                • 4 porsiyon tam tahıl (makarna ve ekmek)
                • 2 porsiyon balık ve yağsız et
                • 5 porsiyon sebze (farklı çeşitlerde)
                • 3 porsiyon meyve
                • 2 porsiyon ceviz ve zeytinyağı

                • 1 dilim kek (yaklaşık 250 kalori)
              Yukarıdaki tabloyu ve besin piramidini dikkate alan bir öğrenci, bu beslenme örüntüsüne baka-
              rak aşağıdaki sonuçlardan hangisine ulaşamaz?
              A) Sebze tüketimi önerilen miktarı karşılamaktadır.
              B) Tatlı tüketimi, günlük önerilen kalori sınırının oldukça üzerindedir.
              C) Protein grubundan alınan porsiyon sayısı, önerilen alt sınırın altındadır.

              D) Meyve tüketimi, sınırlı tutulması gereken besin grubu arasında yer alır.


                                                       157
   27   28   29   30   31   32   33   34