Page 33 - 7den_8e_turkce_hazirlik_kitabi
P. 33

ETKİNLİK CEVAPLARI




          1.  BÖLÜM: FİİLİMSİ (EYLEMSİ)                      ETKİNLİK-5:  1:DEYİM,  2:ÖZDEYİŞ,  3:DEYİM,  ATASÖZÜ
             ETKİNLİK-1: 2: Fiil, 3: Fiilimsi 4: Fiil 5: Fiil 6: Fiilim-  4:ATASÖZÜ, 5:ÖZDEYİŞ, 6:ATASÖZÜ.
             si, ETKİNLİK-2: 1:D, 2:D, 3:D, 4:Y (kurması), 5:D, 6:Y
             (yaşamak), 7:D, 8:Y (vermek), 9:D, 10:D, ETKİNLİK-3:   5.  BÖLÜM: CÜMLENİN ÖGELERİ
             1:isim-fiil, 2:çekimli fiil, 3:kalıcı isim, 4:kalıcı isim, 5:çekim-  ETKİNLİK-1: 1:uyandım, 2:hukukun üstünlüğüdür, 3:darma-
             li fiil, 6:kalıcı isim, 7:isim-fiil, 8:isim-fiil, 9:kalıcı isim,   dağınıktı, 4:hayallere dalardı, 5:not etti, 6:beğenildi, 7:onun
             10:çekimli fiil, 11:isim-fiil, 12:kalıcı isim, ETKİNLİK-4:   içten  gülümsemesiydi,  ETKİNLİK-2:  1:sözde  özne  (okulun
             2:imal ettir-diği sobayı, 3:ol-duğ-unu, 4:takip ed-en Huri,   pencereleri), 2:gerçek özne (küçük kedi), 3:gizli özne: biz,
             5:yosun kapla-mış mermer masa, 6:işe gid-eceğ-i zamanı,   4:sözde  özne  (proje  ödevleri),  5:gerçek  özne  (sınıfın  en
             7:dinmey-en öfke, 8:yıkıl-ası dağlar, 9:görül-ecek yerler,   başarılı öğrencisi), 6:sözde özne (bu tarihi konak), ETKİN-
             10:gül-er yüz, 11:işle-diğ-i yollar,12:kullanıl-maz eşya-  LİK-3:  1:belirtisiz  nesne  (liste),  2:belirtili  nesne  (ilkokul
             lar, ETKİNLİK-5: 1:Kalıcı İsim, 2:Çekimli Fiil, 3:Sıfat-Fiil,   öğretmenimi), 3:belirtili nesne (evin pencerelerini), 4:belirti-
             4:Sıfat-Fiil, 5:Çekimli Fiil, 6:Adlaşmış Sıfat, 7:Kalıcı İsim,   siz nesne (güzel bir hediye), 5:belirtili nesne (elindeki eski
             8:Sıfat-Fiil, ETKİNLİK-6: 1:Y, 2:D,3:Y, 4:D, 5:Y, 6:D, ETKİN-  oyuncağı),  ETKİNLİK-4:  1:Özne(Genç  şair)/Belirtili  Nesne
             LİK-7: 1:Durum, 2:Durum, 3:Zaman, 4:Zaman, 5:Durum,   (son  şiirini)/Zarf  Tamlayıcısı  (dün  akşam)/Zarf  Tamlayıcı-
             ETKİNLİK-8: 1:Zarf-Fiil, 2:İsim-Fiil, 3:İsim-Fiil/Sıfat-Fiil,   sı  (büyük  bir  heyecanla)/Yer  Tamlayıcısı  (arkadaşlarına)/
             4:Sıfat-Fiil/Zarf-Fiil, 5:Sıfat-Fiil, 6:Sıfat-Fiil, 7:İsim-Fiil,   Yüklem  (okudu),  2:Özne  (Eski  ahşap  konağın  panjurları)/
             8:İsim-Fiil, 9:İsim-Fiil/Sıfat-Fiil/Zarf-Fiil, 10:İsim-Fiil/Zarf-Fi-  Zarf  Tamlayıcısı  (rüzgarın  şiddetiyle)/Yüklem  (gıcırdıyor-
             il, 11:Sıfat-Fiil, 12:Sıfat-Fiil/Zarf-Fiil, 13:İsim-Fiil/Sıfat-Fiil/  du), 3:Özne (Atatürk)/Zarf Tamlayıcısı (“Yurtta sulh, cihanda
             Zarf-Fiil, 14:Sıfat-Fiil/Zarf-Fiil, 15:İsim-Fiil/Sıfat-Fiil/Zarf-Fiil,   sulh.” sözüyle)/Yer Tamlayıcısı (dünyaya)/ Belirtisiz Nesne(-
             16:İsim-Fiil, 17:İsim-Fiil/Zarf-Fiil, 18:Zarf-Fiil, 19:İsim-Fiil/  barış mesajı)/Yüklem (vermiştir), 4:Özne (Okulun bahçesin-
             Zarf-Fiil, 20:Sıfat-Fiil/Zarf-Fiil.             deki  bankta  oturan  yaşlı  adam)/Belirtili  Nesne  (etrafı)/Zarf
                                                             Tamlayıcısı  (dalgın  gözlerle)/Yüklem  (süzüyordu),  5:Özne
          2.  BÖLÜM: SÖZCÜKTE ANLAM                          (Bizler  de)/Yer  Tamlayıcısı  (bu  sıralarda)/Yüklem  (dirsek
             ETKİNLİK-1: 1:Mecaz, 2:Gerçek, 3:Terim, 4:Terim, 5:Ger-  çürüttük), 6:Özne (Mihman)/Zarf Tamlayıcısı (aynı zamanda
             çek, ETKİNLİK-2: 1:gerçek, 2:mecaz, 3:terim, 4:gerçek,   polisiye bir roman gibi)/Yüklem (okunabilir mi), 7:Özne (Aslı
             5:mecaz, 6:mecaz, ETKİNLİK-3: 1:C, 2:F, 3:A, 4:B, 5:D,   Erdoğan’ı  herkesten  çok  anladığımı  söylemem)/Yüklem
             6:E, 7:G.                                       (olmaz),  ETKİNLİK-5:  2:Tüm  çocuklar(Özne)/bahçede(Yer
                                                             t.)/neşeyle(Zarf  t.)/oynadı(Yüklem),  3:O(Özne)/dün(Zarf  t.)/
          3.  BÖLÜM: CÜMLEDE ANLAM                           arkadaşına(Yer  t.)/uzun  bir  mektup(Belirtisiz  Nesne)/yazdı
             ETKİNLİK-1: 1:ÖZNEL, 2:NESNEL, 3:ÖZNEL, 4:NESNEL,   (Yüklem),  4:Öğretmen(Özne)/öğrencisine(Yer  t.)/yeni  bir
             5:NESNEL,  ETKİNLİK-2:  1:Sebep-sonuç,  2:Amaç-sonuç,   kalem(Belirtisiz  Nesne)/hediye  etti(Yüklem),  5:Kuşlar(Öz-
             3:Koşul-sonuç, 4:Sebep-sonuç, 5:Amaç-sonuç, 6:Sebep-so-  ne)/sabah(Zarf t.)/ağacın dallarında(Yer t.)/cıvıl cıvıl(Zarf t.)/
             nuç, 7:Sebep-sonuç, 8:Koşul-sonuç, ETKİNLİK-3: Dersleri-  şarkı söylüyordu(Yüklem).
             ne çok çalıştığından sınavdan yüksek puan aldı/Hava çok
             soğuk olduğu için kalın giysilerini giydi, ETKİNLİK-4: a-kar-  6.  BÖLÜM: PARAGRAFTA ANLAM
             şıt  anlamlı,  b-yakın  anlamlı,  c-karşıt  anlamlı,  ETKİNLİK-5:   ETKİNLİK-1: Kitap okumanın faydaları, ETKİNLİK-2: İnsan-
             1:Başarı elde etmek için çok çalışmak gerekir, 2:En güzel   ların çok yönlü gelişimi için kitap okuması gerekir, ETKİN-
             dostluklar  zor  zamanlarda  kurulur,  ETKİNLİK-6:  1:asla,   LİK-3: Azim ve kararlılığın önemi, ETKİNLİK-4: Bir paragraf
             2:yalnız, 3:plan, 4:açar, ETKİNLİK-7: 1:c, 2:f, 3:a, 4:e, 5:d,   “halbuki” gibi geçiş ve bağlantı ifadesiyle başlamaz. II. cüm-
             6:b, 7:a, 8:d, ETKİNLİK-8: 1:c, 2:e, 3:f, 4:d, 5:a, 6:b, ETKİN-  le uygun değildir, ETKİNLİK-5: II. cümle ile başlar, ETKİN-
             LİK-9: 1:Öznel (en başarılı), 2:Nesnel, 3:Öznel (tarifsiz bir   LİK-6: Açıklayıcı anlatım kullanılmıştır, ETKİNLİK-7: a-I. kişi,
             huzur),  4:Nesnel,  5:Öznel  (çok  sıkıcı  ve  tekdüze),  6:Nes-  b-III. kişi, c-III. Kişi
             nel, 7:Öznel (en görkemli), 8: Nesnel, 9:Öznel (en fedakâr/
             yardımsever),  10:Nesnel,  11:Nesnel,  12:Öznel  (nefis),   7.  BÖLÜM: METİN TÜRLERİ
             ETKİNLİK-10: 1:Neden-Sonuç, 2:Amaç-Sonuç, 3:Koşul-So-  ETKİNLİK-1: Makale/Deneme/Günlük
             nuç,  4:Neden-Sonuç,  5:Amaç-Sonuç,  6:Koşul-Sonuç,
             7:Neden-Sonuç,  8:Amaç-Sonuç,  ETKİNLİK-11:  1:Varsa-  8.  BÖLÜM: SÖZ SANATLARI
             yalım  yarışmada  en  zor  sorular  coğrafya  dersinden  geldi,   ETKİNLİK-1:  1:Benzetme,  2:Kişileştirme,  3:Konuşturma,
             2:Bence  konu  tekrarlarının  yanı  sıra  bol  bol  deneme  çöz-  4:Tezat,  5:Abartma,  6:Benzetme,  7:Kişileştirme,  8:Konuş-
             meliyiz, 3:Sizin genel kültürünüz daha iyi ama karşı takımın   turma,  9:Abartma,  10:Tezat,  ETKİNLİK-2:  Benzetme:
             matematik  bilgisi  çok  sağlam,  4:Birinci  olma  ihtimalimiz   Pamuk  gibi  ekmeği  bölüşerek  yedik.  Kişileştirme:  Rüzgâr;
             oldukça yüksek diye düşünüyorum, ETKİNLİK-12: 1:Varsa-  sevinmekte, sevincinden ağlamakta, gülüp haykırmaktadır.
             yım, 2:Karşılaştırma, 3:Öneri, 4:Tahmin, 5:Ön Yargı, 6:Beğe-  Konuşturma: Akşam rüzgârları der ki Ali’ye: “Gözler ileriye,
             ni, ETKİNLİK-13: 1:Özlem, 2:Pişmanlık, 3:Sevinç, 4:Üzüntü,   gönül geriye.” Abartma: Dağ kadar bulaşık birikti yemekten
             5:Merak,  6:Beğenme,  7:Şaşırma,  8:Yakınma,  9:Küçümse-  sonra.  Karşıtlık:  Neden  böyle  düşman  görünürsünüz/Yıllar
             me, 10:Sitem.                                   yılı dost bildiğim aynalar, ETKİNLİK-3: 1:Abartma, 2:Tezat,
                                                             3:Benzetme,  4:Konuşturma,  5:Abartma,  6:Kişileştirme,
          4.  BÖLÜM: ATASÖZÜ VE DEYİMLER                     7:Tezat, 8:Benzetme, 9:Benzetme, 10:Benzetme.
             ETKİNLİK-1:  1:C,  2:D,  3:A,  4:B,  ETKİNLİK-2:  1:muradı-
             na  erdiler, 2:balık  istifi,  3:olmayacak  duaya  amin  demeye,   10.  BÖLÜM: NOKTALAMA İŞARETLERİ
             4:pabuç  bırakmaz,  5:bam  teline  bastın,  6:ağzı  açık  kaldı,   ETKİNLİK-1: 1:e, 2:f, 3:a, 4:b, 5:c, 6:d, ETKİNLİK-2: Doğru
             ETKİNLİK-3: 1:II, 2:III, 3:IV, 4:I, ETKİNLİK-4: 1:Deyim, 2:Ata-  Kutusu: 1,2,5,8,10 / Yanlış Kutusu:3,4,6,7,9
             sözü, 3:Özdeyiş, 4:Atasözü, 5:Deyim, 6:Atasözü, 7:Özdeyiş,
             8:Deyim,


                                                       159
   28   29   30   31   32   33   34